2012. május 30., szerda

Az Úr az én pásztorom..

Apró, de számomra mégis fontos apró történésről szeretnék számot adni itt nektek.
Jelenleg egy nagy púp a hátamon az angol nyelvvizsga, azaz a szóbeli készülés. Több szempontból is időt igényelt. Egyrészt napomat kitölti a 8 óra munka plusz még valamennyi más elfoglaltság (mostantól rendszeresen napi 2 órában), emellé még napi x óra tanulás végképp nem kevés (eddig ez még nem valósult meg, de mostantól kötelező a sikeres felkészüléshez!). Másrészt, kissé groteszkebb időpusztító "mellékhatás", hogy a hallott szövegértéshez segítségként használtam a youtube-t, azonban ez az oldal elég hatékonyan kínált fel alternatívákat a tanulásra használt filmek mellé, mely alternatív filmek rendszerint sikeresen térítettek el az angolozásról más irányba, és további értékes órákat kötöttek le az életemből. Azt hiszem nagyon kulturáltan fogalmaztam meg, miről van szó :).
A youtube-al szembeni harcra 2-3 hete szántam el magam, ezzel feladva az egyik legszélesebb, angol nyelvű filmek beszerzési forrását. Igaz hogy egy komoly időrabló tevékenységtől megszabadulok, de elesek sok értékes, tanulásra alkalmas filmtől is. A probléma feloldására egyszerűen segítséget kértem Istenemtől. A válasz 3-4 napot váratott magára. 2 hete hétvégén Eleken voltam, ahol véletlen egy beszélgetés során 3dvd anyagot kaptam, angol könnyített olvasmányból vagy 50-100db-ot, 300 - 3000 szó közötti terjedelemben, és 100 - 200 szavankénti bontásban (tehát van 1000 szavas, van 1100 szavas, van 1300 szavas, ... stb.) És mindegyik olvasmányhoz megvan u.a. a hangoskönyv is. Hallgatom, olvasom, és nagyon jól fokozatosan lehet fejlődni, mert egyre erősebb és erősebb könyvek vannak. Továbbá még egy honlapcímet is kaptam, könnyített Ellen White olvasmányokkal.

Mit nekem youtube.... :D


Azóta egy újabb probléma lépett fel, tegnap hívtam Ádámot kétségbeesetten, hogy sok a munkám a munkahelyen, egyéb munka is bejött ami ráadásul igen fontos, és napi 2 órát elvisz az életemből, emellett még angolul is tanulni kellene. Mi lesz itt velem? Ezt is imatémává tettem. Ma főnököm felvetette, hogy úgy látja, fáradság miatt szétszórt vagyok (szerintem rosszul látja), és tudja hogy az angolra most ráfekszem, ha úgy alakul inkább dolgozzak kevesebbet, de az legyen tuti. Hát mondom, ennél jobbkor nem mondhatta volna.. .
Ráadásul, felvetette, hogy dolgozzak többet a műhelyben (végre!!), mert ott több gyakorlatot felszedek (szükség van rá..).
Igaza van! És agyilag sem leszek annyira fáradt mint így!
Azért egyik munkatársamat is megkérdeztem (aki reálisan tud véleményt alkotni), hogy Ő hogy értékeli a munkámat. Azt mondta, ennyi szakmai tapasztalattal, és ilyen körülmények között, teljesen normális a teljesítményem, és majd gyakorlattal ez nőni fog!

A munkámmal/teljesítményemmel kapcsolatban sem kell aggódnom, és kérhetem hogy had dolgozzak kevesebbet, hogy felkészülhessek a nyelvvizsgára!

Ezen két tapasztalat mellett az elmúlt napokban volt még pár hasonló élményem, amikor konkrét imakérésre elég hamar konkrét válasz érkezett. Így jutottam el Kris temetésére, amit nagyon nagy kár lett volna kihagyni, és így mertem/tudtam képviselni valamit nemrég egy szélesebb körű beszélgetésen, amiért szintén hálás vagyok Istennek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése