2013. október 28., hétfő

Metrópótló busz tapasztalat

Most vasárnap történt... Karolintól indultam hazafelé. Kicsit elhaladt az idő, és nem éppen úgy sikerült elindulni, hogy elég időt hagyjak, hogy rendesen oda tudjak érni a vonatomhoz. De előtte imádkoztunk a hazafele útért is, így nyugodt voltam, hogy sikerül majd elérni a vonatomat. Meg azért nem tűnt lehetetlen vállalkozásnak sem.
Kicsit bonyolította a helyzetet, hogy a 2-es metró helyett metrópótló buszok mentek ekkor. Én egy darab vonaljeggyel, először a 3-mas metróval, aztán átszállással a 2-es metróval akartam eljutni a Keletibe.
Próbáltam jó tempóban haladni. Az első metróút rendben volt.
A második metróútnál kerestem a metrópótló buszt, meg is találtam hamar, és szinte egyből jött is, fel is szálltam. Kicsit gondolkodtam, kb 10 perc volt, hogy odaérjek... nem tudom utólag, ha terv szerint alakult volna a dolog, akkor azzal a metrópótló busszal időben odaértem-e volna a Keletihez...
Tehát az történt, hogy mentem a metrópótló busszal, közben néztem a telefonomon a GPS-t, hogy merre megy a busz (nem mondta be és nem is írta ki merre jár, hova megy). De érdekes volt... Nem a másik irányba kéne mennie? :) Aztán hamar rájöttem, hogy az ellenkező irányba menő metrópótló buszra szálltam fel. Húha! :) Újratervezés :)
Néztem a térképet, hogy vajon milyen értelmes dolgot lehetne tenni, és hogy lehetőleg ne kelljen még pluszba vonaljegyet vennem... Hallottam, hogy mellettem beszélget 2 ember, hogy a Déli pályaudvarnál megáll majd a busz. Gyorsan megnéztem a telefonomon a vonatmenetrendeket. Volt a Déliből pont jó időben vonat Kelenföldre, és Kelenföldön meg rövid (6 perces) átszállással el lehet érni a Keletiből induló vonatomat :)
Gyorsan visszaváltottam a térképre a telefonomon, megnézni, hol tart most a busz. Hol is vagyunk most? Megállt a busz. Megkérdeztem a mellettem lévő embert (akik beszélgettek), hogy ez a Déli? Mondta, hogy igen :) Leszálltam. Volt 5 percem elérni a vonatot. Meg is találtam, felszálltam. Néztem, hogy közben 6 perc lesz átszállni. Közben (és persze nem csak ekkor), kértem Istent, hogy segítsen elérni a járműveket.
A kalauzt megkérdeztem, melyik vágányról megy majd a vonat. Kicsit késve ért be Kelenföldre, 2 perc maradt az átszállásra. Volt ott pár másik ember, akiknek a beszélgetéséből kiderült, hogy ők is arra a vonatra szállnak majd át. Tehát nagy baj akkor nem lehet.
Mentem, a táblán ki volt írva a vonatom, "oké, akkor jó helyen járok". Aztán már mikor odaértem a peronra, látszottak az érkező vonat fényei.
Érdekes volt, mert végig nagyrészt nyugodt voltam, hogy Isten segíteni fog. Már az elinduláskor hallottam magamban egy gondolatot, hogy el fogom érni a vonatomat. Nem mindig tűnt úgy, hogy így lesz, de nagyon simán ment a váratlan újratervezés. Jól jött az okostelefon is a hirtelen áttervezéshez. Vicces volt a gondolat, amikor rájöttem, hogy az ellenkező irányba menő metrópótló buszra szálltam fel: "Na, hát, hogyan fogom így elérni a vonatomat? Vagy talán egy későbbivel tudok majd csak menni?"
Jól alakult az is, hogy a két metró közötti átszállásra más lehetőség is lett volna, de az a metrópótló busz a Délinél nem állt volna meg.
Még annyi hozzátartozik a történethez, hogy a vonatjegyem már előre meg volt véve, és a Déliből is szabályosan lehetett használni.
Legközelebb azért majd igyekszem hamarabb elindulni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése