2011. augusztus 19., péntek

„Keressétek először Istennek országát”


Néhány éve nagyon sokat jelentett nekem ez az ige és nagy változást hozott az életemben, de most újra megmozgatott. Kezdem tehát az elejéről. Fiatal voltam, még tizenéves. Nagyon szerettem a mozgást, a szabad levegőt, a természetet. Ennek megfelelően alakítottam ki a hobbijaimat is. A biciklizés és a gyalogtúrázás lettek a kedvenceim. Nagyon szerettem őket és máig is a kedvenc sportjaim. Azonban egy idő után kezdtem túlságosan is szeretni őket. Nem csak a túrák előtt, hanem a szabadidőm nagy részében is azzal foglalkoztam, hogyan tudnék ezekben fejlődni, hogyan tudnám a felszereléseimet bővíteni, és hogyan tudnám ezeket a sportokat még gyakrabban űzni. Mondhatni le voltam kötve a hobbijaimmal és úgy gondoltam, ez nem baj, mert ezek alapvetően építő és nem káros tevékenységek.
Azonban jött egy fordulat az életemben: a megtérésem. Az elsők között került a szemem elé ez az ige: „Keressétek először Istennek országát, és az ő igazságát, és ezek mind megadatnak néktek.” (Mát. 6,33) Elhatároztam, hogy így teszek, most leteszem a hobbijaimat, bármennyire is jónak tartom őket, és helyette az Isten dolgaival foglalkozok, és bízok benne, hogy az Isten megadja, ami a szükségletem ezzel kapcsolatban is. Hiszen a szabadidő helyes és építő eltöltése fontos szükséglete az embernek.
És mi volt erre a válasza Istennek? Nem elvette, hanem hasznossá tette ezeket a tevékenységeket az életemben. Azzal, hogy letettem, feloldottam magam attól, hogy ezek a hobbik teljesen lefoglalják a gondolataimat és az időmet. De adott olyan lehetőségeket az Isten, amikor mások hívtak el túrákra, én magam is fáradság nélkül tudtam szervezni túrát, szüleim segítettek nekem a szükséges eszközök beszerzésében maguktól stb. Egyszerűn innentől fogva a gondolataim és az időm lekötése nélkül minden megadatott, ami a szükségletem volt ezekkel kapcsolatban.
Úgy éreztem, hogy az Isten szeret, és nem elvenni akarja, hanem megszentelni a boldogságomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése