2011. augusztus 23., kedd

Véletlenek márpedig nincsenek!



Ezt a tapasztalatomat még akkor szerettem volna megosztani veletek amikor még nem ismertem a végkimenetelét, de azt hiszem ez sem véletlen,hogy eddig váratott magára a dolog és most így teljes képben mesélhetem el:)
Ma reggel illetve tegnap reggel (mert már egy órával holnap van:D) kaptam anyukámtól egy sms-t,hogy sikerült a német középfokú nyelvvizsgám! Hát alig akartam elhinni, főleg amilyen előtörténete volt.
Mint már korábban leírtam németet már nagyon régen tanultam és eléggé sok nehézséget okozott az évem kezdetén. Szeptembertől februárig jártam nyelvkurzusra hetente kétszer,hogy azért valamicskét tudjak kommunikálni a körülöttem lévőkkel. Ez egy b1-es nyelvkurzus volt.
Különböző csoportok voltak,mint a1, a2, b1, b2 és c1. Gondoltam,hogy az a-sok biztos az alapfokra készítenek fel a b-sek pedig a középfokra. Ezt a meggyőződésemet az is erősítette,hogy a kurzus vége felé elkezdtünk a nyelvvizsgára készülni és néha elég nehéz feladatok voltak, gondoltam ez csak középszint lehet.
Nyáron jutottam oda,hogy nyelvvizsgázzak. Június 1 volt a határidő a jelentkezésre. Június 1, 6 óra. Ez előtt két nappal én el is mentem, jelentkeztem és befizettem az összeget. Két nappal később, az utolsó jelentkezési napon,a munkaszünetemben,annak is nagyon a végén gondoltam itt az ideje,hogy elkezdjek készülni kicsit és keresek feladatokat az interneten. Korábban is nézegettem ilyen oldalakat,de ma "véletlenül" rábukkantam egy oldalra ahol le volt írva,hogy b1-alapfok,b2-középfok. Nem kell mondani,hogy eléggé tátva maradt a szám és kétségbe estem. Egyrészt már két nem sikerült nyelvvizsga volt a hátam mögött és szerettem volna most,hogy örömet okozok a szüleimnek,hogy büszkék lehessenek rám, másrészt befizettem egy csomó pénzt a semmire,mivel ezzel semmire sem megy az ember. Felhívtam a nyelvvizsga központot,hogy én szeretnék átjelentkezni. Azt mondták,hogy csak akkor lehet ha személyesen bemegyek és mivel ez drágább is, viszek pénzt is. És persze,hogyha úgy érzem, hogy képes leszek megcsinálni, úgy hogy ilyen kurzust nem is végezte , ahol pedig sok nyelvtant tanulnak. Nem sok időm volt gondolkozni, mert sürgetett a határidő és dolgoznom is kellett volna még azon a délutánon.
Egy munkatársam éppen aznap délelőtt gondolkozott,hogy aznap délután legyen szabad vagy valamikor máskor. Végül a délutánt választotta. Ha nem így lett volna, akkor nem tudott volna bevinni engem abba a városba és nem sikerült volna a legutolsó fél órában átjelentkeznem. Nem volt sok időm a készülésre, a sok munka és program miatt és hát nem is a legszorgalmasabb emberek közé tartozom. A feladatok nem tűntek nehéznek,de a levélírásnál és a beszélgetésnél is olyan témát kaptam,amin később a német munkatársaimnak elmesélve, ők is csak ámultak.
És MÉGIS sikerült!!!:) Mert Neki SEMMI SEM lehetetlen!!:):) Nem tudom,hogy mivel érdemeltem ki,vagy hogy valaha is ezt meg tudom Neki kellően köszönni,de nagyon hálás vagyok.


"Ha énbennem maradtok, és az én beszédeim bennetek, maradnak. kérjetek, amit, csak akartok, és meglesz az néktek." (Ján 15:7)


"Mostanáig semmit sem kértetek az Atyától az én nevemben:, kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömetek teljes legyen."(Ján 14: 24)


1 megjegyzés:

  1. 2 héttel vagyok nyelvvizsga előtt, és tanulok rá, azért mégis bármikor kaphat az ember egy banánhéjt (főleg az én elég gyenge nyelvérzékem sérülékeny; jah és én sem vagyok a megtestesült szorgalom). Örülök hogy leírtad, bízom abban hogy Isten rátekint arra hogy megpróbálok felkészülni, illetve hogy fontos a sikeres vizsga, és bízom a segítségében.

    VálaszTörlés