2012. szeptember 10., hétfő

Kromatikus szájharmonika tapasztalata

Valamikor januárban egy itteni Lidl üzletben lehetett kapni nagyon olcsón 10 lyukú C alaphangú diatonikus szájharmonikát. (Ez a szájharmonikák közt a legalapabb változatnak számít.) Már nem tudom pontosan mennyi volt, de kb. 700 Ft körül lehetett. Gondoltam, veszek egyet, kipróbálom. Ezen próbálkoztam, és úgy éreztem, tetszik ez a hangszer. Azt sajnáltam, hogy a diatonikuson nincsenek félhangok, így egy csomóféle zenét, amit szerettem volna, nem tudtam játszani rajta. Egy hajlítás nevű technikával elvileg lehet félhangokat is fújni vele valahogy, de egyelőre ez nekem nem akart sikerülni (azóta is csak megközelíteni tudtam, de igazán még nem sikerült), és úgy éreztem, sikerélmény híján alább hagy az érdeklődésem a hangszer iránt. Később rájöttem, hogy létezik kromatikus szájharmonika is, amin van egy váltó, amivel lehet félhangokat is fújni. Azóta nagyon szerettem volna venni egy ilyet, de amit találtam legolcsóbban, amit úgy gondoltam, megfelelne, elég magas volt az ára ahhoz, hogy egyelőre elérhetetlennek tűnjön. Hónapról hónapra bennem volt a gondolat, hogy jó lenne egy ilyen, de egyelőre nem akarok ennyit költeni rá.

Pár hete történt, hogy egyik nap Isten felé intéztem egy kicsit komolytalan, de azért belül mégiscsak őszinte kérést, vagy inkább csak rejtett kérés volt kijelentés formájában... kb. így hangzott: "úgyse tudsz nekem ingyen kromatikus szájharmonikát szerezni". Az az érdekes, hogy Isten olvas a szív rejtett mélységében, és komolyan vette ezt a kérésemet. Úgy emlékszek, még aznap este valamiért megébredtem, nem tudtam visszaaludni, forgolódtam... aztán elővettem a telefonom, kicsit nézelődtem vele az interneten... Rákerestem a kromatikus szájharmonikára, és találtam valakit, aki egész jó áron hirdet ilyet használtan. Aztán kicsivel később sikerült visszaaludnom.

Felvettem a kapcsolatot ezzel az emberrel, és kiderült, hogy gyűjtötte a szájharmonikákat, és most eladja őket. Viszonylag újak. Ugyanis nem voltak használva. (Vagy ha voltak is valamennyit, újszerű állapotban vannak.) Kettő hirdetés volt már csak. Az egyiket, amelyik szimpatikusabbnak tűnt, kiválasztottam, és ez azóta már itt van nálam, és barátkozgatok vele :) Kaptam hozzá kettő angol nyelvű fénymásolt könyvet is, amik hasznosnak tűnnek.

Isten meghallgatta a kérésemet, és még a hitem szerint is cselekedett: ugyanis nem ingyen jutottam hozzá, hanem kb. fél vagy harmad áron. Pont annyiba került, amennyi keretem éppen volt rá abban a pillanatban, amit szívesen rá tudtam szánni. Az is igaz, hogy hónapokkal ezelőtt már szerettem volna ilyet, de valamiért most gondolta úgy Isten, hogy segít ebben... Nem is tudom, mennyire fordultam Hozzá ezzel kapcsolatban ezelőtt...
Úgy érzem magam, mint egy gyermek, aki Apjára tekint, pislogva... Ez után már nem szeretnék elegendő komolyság nélkül megfogalmazott kérést intézni Feléje. Sokkal inkább illő gyermeki bizalommal fordulni Hozzá, Rá bízni a dolgokat, és türelmesnek lenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése